În era digitală a zilelor noastre, în marketingul de whisky, există câteva catalizatoare care te pot face să achiziționezi o sticlă de whisky.

Te-a sensibilizat un promo într-un ziar sau chiar într-o revista de specialitate? Ori ai participat la o degustare organizată care ți-a deschis apetitul pentru o anumită etichetă de whisky sau macar pentru această categorie de băutură alcoolică? Poate un barman te-a convins să încerci un dram într-un bar și ti-a plăcut. Ai citit o recenzie pe Facebook sau ai ajuns pe un blog unde se discută despre whisky? Sau pur și simplu s-a facut vâlvă în online sau în cercul tau de prieteni despre whisky?

În diferite perioade de timp, una sau mai multe din situațiile de mai sus au fost rețeta perfectă pentru promovarea whisky-ului.

Înainte de epoca social media, pe vremea cand internetul era la un nivel de curiozitate, lucrurile stăteau cu totul altfel. Pentru a ajunge la consumator, un brand își orienta comunicarea catre mediul offline, mai exact în organizarea degustărilor. Se închiria o locație potrivită, evenimentul era promovat într-un ziar, se făceau rezervări prin fax sau telefon și un brand ambassador vorbea participanților despre whisky în ceea ce astăzi am numi un Masterclass. Multe evenimente erau gratuite, altele cu un buget modic. Erau distractive, educative și “gustoase”. Acestea atingeau direct consumatorul, căruia I se prezenta brandul pe loc, era testat pe loc și cel mai important feedbackul despre produs se primea la fața locului.

Nivelul imediat a venit natural și au apărut evenimente mari, de genul festivalurilor de whisky. Pionieratul a fost facut de Australian Malt Whisky Convention, în 2003 .

Revenind în zilele noastre, din 2012, vocea influencerilor a devenit extrem de importantă. Blogurile au adus masiv membri, iar platforma Instagram a demonstrat că o poză cântărește uneori cât o mie de cuvinte. Dar oare un “like” reprezintă garanție unui consumator câștigat?

În ultimii doi ani, brand ambasadorii au câștigat câteva procente în plus, iar focusul se concetrează acum atât în online, social media, cât și în offline în evenimente de tipul festivaluriloe sau degustări dedicate.

Astfel, în prezent, în funcție de obiectiv, consumatorii și producătorii reușesc să găsească o balanță între mediul online și offline, între componente reală și cea virtuală.

Sláinte!

SHARE